11 Şubat 2013 Pazartesi

şibit (Gozleme)


Aranizda Kutahya'li olanlar varsa bilirler, gozleme diye bilinen ici degisik cesitlerle sunulan sac uzerinde pisen hamura biz Sibit deriz, Gozlemeyse bizim icin hashasli'dan ibarettir, ama belki sizde onu Katmer olarak biliyor olabilirsiniz :) Yoreden yoreye cesitlilik gosteren isimler yillardir kafami cok karistirip arkadaslarla olan sohbetlerde hep bir kavram karmasasinin yasanmasina sebep olmustur, Dolayisiyla ben kendi yoremize ait olan isimle blogumda yer vermeye karar verdim.

Atlanta'li ve instagram'dan beni takip eden arkadaslar bilirler Sibit'le ilgili cok yorum ve yiyenler tarafindan cok ovgu dolu sozler aldim, hazir annem burdayken fotograflarini cekerek blogda yayinlayayim istedim, yiyenlerin daha onceden neden boyle guzel bir tatla karsilasmadigi yemeyenlerin ise niye daha onceden tanismadigi icin pismanlik yasadiklari dogrudur, siddetle tavsiye etmekle birlikte alacaginiz kilolardan sorumlu olmak istemedigimi de belirtmek isterim.

Gelelim tarifimize bakalim nasilmis? Ben blogumda kiymali harcli olana yer verecegim siz dilerseniz sogan, tavada yumurta, ispanak ve peynir karisimindan olusan kombinasyonu da deneyebilirsiniz.

Malzemeler
  • 1 su bardagi su
  • 1 tatli kasigi tuz (silme)
  • Alabildigince un :) unu yavas yavas ilave edin kulak memesi yumusakliginda olacak
Ic malzemeleri
  • Yarim kg kiyma
  • Yaklasik 3-4 orta boy domates (domatesini cok seviyorsaniz daha fazla ilave edebilirsiniz)
  • 2 buyuk sogan, soganlariniz kucukse 4 veya 5 te olabilir,
  • 2 yesil biber
  • tuz
  • karabiber
  • 1 fincan yag (eger kiymaniz yagsiz ise bir kucuk cay bardagi ekleyebilirsiniz, kiymaniz cok yagli olmamasi gerekiyor yoksa eriyip gidermis, orta yagli kiyma en ideal olani diyor annecigim,)
  • 1 fincan su
  • Damak tadiniza gore salca ilavesi de yapabilirsiniz ama biz kullanmadik.
  • Bu yazdigim malzemelerin hepsini mutfak robotdan gecirip karistirin, dilerseniz hepsini elinizde minik minik te dograyabilirsiniz.
Yapilisi

Un, 1 su bardagi su ve tuzu yogurma kabinda karistirip kulak memesi kivaminda bir hamur yogurun. Hamur cok sert olursa zor acilir, Eger hamur yogururken elinize yapismiyorsa istenilen kivama ulastiniz demektir.

Hamuru yogurduktan sonra, hamurdan yumurta buyuklugunde bezeler kesip yuvarlayin. Acabildiginiz buyuklukte unla birlikte oklava yardimiyla acin, servis tabagindan buyuk olmasi sart.


Bir kasenin icinde yaklasik 1 su bardagi yaga yarim su bardagi su ilave edip karisitirin, su ilave etmemizin sebebi piserken daha cok kabarmasini saglamak icinmis bu kisim onemli :) actigimiz yufkanin uzerine kasikla yagli karisimdan gezdirip firca yardimiyla actigimiz yufkanin heryerine surun.
Asagidaki resimde goruldugu gibi hamuru sagdan ve soldan katlayarak ortada birlestirin.


Hamurun yarisina hazirladigimiz ic harctan resimde gordugunuz miktarda koyup,
Resimde goruldugu gibi katlayin ve katladiginiz kisimlari acilmamasi icin parmak uclarinizla nazikce bastirin
Yanmaz tavada onlu arkali kizarana kadar pisirin, pistikten sonra uzerlerine tereyagi veya siviyag surerek yumusamasini ve lezzetinin artmasini saglayin.
Servis yapacaginiz tabagin uzerine pecete koyup sibitlerimizi onun uzerine koyarak buharlasmadan olusacak yumusamayi engellemis olursunuz, pecete koymaz iseniz hamur olabilir.
Yiyenlere, yapacak olanlara simdiden afiyet olsun...

30 yorum:

  1. cok nefis gorunuyor ben bunu denerim ins :) icine su ve yag karisimi ilginc bir ayrintili birde oyle denemek lazim anneciginin ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim sagolasin, evet orasi ilginc bir ayrintiymis herkes bilmezmis ama ben puf noktasina kadar paylasayim istedim :) tesekkurler canim ilettim anneme yazdiklarini

      Sil
  2. oooo neler yapılmışş.Yerim yerim.Çok güzel elleriniz dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemin ellerine saglik yiyenlere de afiyet olsun, tesekkur ederim guzel yrumunuz icin selamlar

      Sil
  3. of bıttım benn çok fena guzel olmuş :-)

    YanıtlaSil
  4. Harika gozukuyor..elinize saglik

    YanıtlaSil
  5. Şibit bence çok hoş bir isim:)
    Çokda severimmm
    Ellerinize sağlık
    Takipteyim
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Walla cocuklugumdan beri asina oldugum bir isim oldugu icin bana da hos geliyor :)

      Sil
  6. Nurdancigim harika gozukuyor, yapilacaklar listesine alindi canim. Annenin ve senin ellerinize saglik canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canimmm cok tesekkur ediyorum, mutlaka denemelisin nefiss oluyor siddetle tavsiye ederim selamlar :D

      Sil
  7. guzelim,annem ve ben eline saglik diyor ve sorularimizi iletiyoruz...annecigim soruyor, kac pezi=beze cikti?hani yumurta buyuklugunde hamur yuvarlamissin ya...
    benim de merakim,yanmaz tavada pisirirken ocagin isisi nedir?az,orta,cok?ve kiymalar nasil cig kalmiyor,sastim...en kisa zamanda deniyecegim.senin gibi olur mu bilmem...

    bu arada gidisinize uzuluyoruz...seni,kiymetli anneni ve boncuklarimizi(evladlarini)cok ozleyecegiz.

    we love u...derya ablan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya ablacigim, oldukca gecikmis bir cevap olacak malum elimde olmayan nedenlerden dolayi gecikme oldu, next time yaparsan bilgin olsun diye sorularini cevapliyorum;
      yaklasik 10-12 tane cikiyormus, orta isida pisiriyorsun, cok kisik ateste gec piser, harli yuksek ateste de yanar, ideali medium :)
      Cig kalmiyor walla yumusacik pisiveriyor kiymalar ;)
      Bizde sizi cok ozluyoruz Derya ablacigim, oradaki gunler bir ruyaydi sanki...

      Sil
  8. Hazir evde kiymam varken hemen bu pazar yapiyim bu tarifi Bizim orda yani Konya'da daha farklidir bu tarif ama bu da cok leziz gozukuyor. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. lezzetli bir tarif ellerinize sağlık...
    bende çok yeniyim ve kendimce pratik yemek ve pasta tarifleri yazıyorum bir taraftan da en sevdiğim uğraşım kıyafetlerle ilgili bir blogum var, desteğinizi ve blogumda yorumlarınızı bekliyorum...
    Sevgiler...
    http://yilinmoda.blogspot.com
    http://basitkolayyemekler.blogspot.com/
    Uyumlu renkler için tıklayın
    Pratik yemekler için tıklayın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah en kisa zamanda ben de bloglarinizi ziyarete gelecegim selamlar

      Sil
  10. ne denilebilir ki muhteşem görünüyor,emınım tadıo da oyle :)
    Takibe aldım sizi
    benmde bir moda blogum var, beklerım
    http://benlimoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, bende yakin zamanda blogunuzu ziyaret edecegim selamlar

      Sil
  11. Nurdan`cim harika gozukuyor elinize saglik olsun..
    Rabbim yeni yerinizde hayirlar vesile olmayi nasip etsin..
    Sizi yeni yerinizden izlemek zevli olacak insallah.
    Sevgiler canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Samire abla'cigim, Guzel dileklerin ve de dualarin icin tesekkur ediyorum, AMinnnn :)

      Sil
  12. tarifi sitede gorunce cok canm cekti gece 10 da kollari sivadim evdeki malzemeye gore patateslisini yaptim,yedik ..cok sevdik esim ve ben..tarif icin tesekkurler annene ve sana canm..daha cok yaparim ben bunun her versiyonunu..:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada ben Tugba canm Houston dan.

      Sil
    2. Afiyet olsun, patateslisini bizde yapiyoruz esim cok sever patatesliyi, her versiyonunu yapmakta mumkun tabi :)

      Sil
  13. Off off nasıl bir şey olmuş bu böyle,hemen kaydettim,listeme..Blogunada ,bloğunun isminede bayıldım..sizi artık takipteyim,banada beklerim..sevgiler..www.nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, bende insallah sizin sitenizi ziyaret edecegim selamlar

      Sil
  14. merhabalar sizi izlemeye aldım bende sizi bloğuma davet ediyorum beni mutlu edersiniz
    www.kendimceseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, bende insallah sizin sitenizi ziyaret edecegim selamlar

      Sil
  15. Canim annenin ellerine Saglik.cok pratik ve masrafi az bir borek olmus.ins Hemen yapmaya basliyorum...

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers