16 Ağustos 2012 Perşembe

Tren Pastasi


Bu pasta da Akif Keremcigime ozel cuf cuf tren pastasi, her cocuk gibi seker, cikolata bilumum abur cubur seyleri seven ogluma bir supriz olmasi acisindan boyle bir pasta yaptim, bu cici trenimizin vagonlarinin uzerine kucuk sekerlemeler koydum, treni gorunce cok heyecanlandi ve uzerindeki sekelemelere hucum etti, tabi buzdolabinda muhafaza etmek zor olsada nasilsa onun icin hazirlamis oldugumdan afiyetle yemesine izin verdim :) Bu fikri bana oneren arkadasim Eminecigime cok tesekkur ediyorum, zira burda olmasada uzaklardan yine imdadima yetisti :)

Bu yaziyi Akif Kerem'in 2. dogum gunu pastasinin post unu yazarken hazirlamistim, dogum telasi felan derken yazamam dusuncesi ile bir ay oncesinden yazip siteye otomatik olarak koydum, pasta yazisini gorenler benim ve oglum icin ismen dua ederlerse cok mutlu olurum.Eger hala minik oglumuz dunyaya tesrif etmediyse...

Pastanin yapimi oldukca kolay, dilerseniz burayi tiklayarak videosunu izleyebilirsiniz veya asagida fotograflarla anlatmaya calistigim asamalardan tarifin nasil oldugunu ogrenebilirsiniz.

Malzemeler
- Sekerlemeler cocugunuzun damak tadina gore istediklerinizi secebilirsiniz, benim sectiklerim resimde gordukleriniz, biz burda damak tadina gore degil helal olup olmamasina gore secebiliyoruz malesef.
Sekerlemelerin isimleri; Dots, Mike and lke, life savers hard candy, twizzlers,
- 1 paket uzumlu kek (vagonlar icin)
- 1 paket kakaolu kek
- 3 farkli renkte decorating icing (kirmizi rengin tadi cok kotuydu) ben mavi, kirmizi ve turuncu kullandim, bulabildigim renkler bunlardi hatta kirmizi, beyaz kirmizi cikti alirken dikkat etmemisim :)



Oncelikli olarak engine imizi yapiyoruz, resimde gordugunuz uzere sagdan ve de soldan verev sekilde kesiyoruz.
Engine imizin ust kismi icin resimdeki gibi kesiyoruz.
Kestigimiz parcayi ince uclu bicagimizla yerinden yukari dogru kaldiriyoruz.
Cikarttigimiz parcayi ust kisima yerlestiriyoruz.
Vagonlar icin uzumlu veya meyveli kekimizi 3 veya 4 parcaya dilimliyoruz.
Herbir vagonu istedigimiz renkle kapliyoruz. Ilk defa icing kullandigim icin oldukca koyu bir kivami olmasindan kaynakli surmek zor oldu. Donmasi icin buzdolabinda bekletiyoruz. Donduktan sonra tekra uzerinden birkat daha gecerseniz daha puruzsuz bir gorunum elde edebilirsiniz.
Engine imizi nutella veya hazirladigimiz ganajla kapliyoruz. Donmasi icin buzdolabinda bekletiyoruz.
Pasta standimiza tren raylarini ciziyoruz.
Vagonlarimizi ve de engine imizi raylarin uzerine yerlestirip diledigimizi gibi susluyoruz.


Akif Kerem 2 yas mumunu sondurmeye calisirken :) Gordugunuz gibi ne kadar kolay ve de guzel bir pasta degil mi?

**Bu post otomatik olarak yayinlandi, oncesinde hazirlayip bloguma ekledigim bir tariftir cevap veremedigim yorumlar icin simdiden ozur dilerim, yakin zamanda donmek umuduyla

10 yorum:

  1. cok guzel resimlerini de koyuyorsun urunlerin benim icin cok pratik oluyor tesekkurler.
    "decorating icing"
    daha once hic kullanmadim storelarda da dikkatimi cekmedi nereden aliyoruz hangi bolumden yada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, heryerde var aslinda belki dikkatinizi cekmemis olabilir marketlerde hazir cake mixlerin yaninda bulabilirsiniz,

      Sil
  2. ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR.MAŞLLAH ÇOK HOŞ YAPMIŞSIN CANIM.EMİNİM TAHA DA İSTEYECEK BENDEN AMA AYNI GÜZELLİKTE YAPABİLİRMİYİM BİLMİYORUM.
    -ÜŞENMEYİP,VE BU HALİNLE- ÇOCUĞUNA BU KADAR DEĞER VERİP BUNLARI HAZIRLADIĞIN İÇİN SENİ TEBRİK EDİYORUM.
    AKİF KEREM BENCE ÇOK ŞANSLI :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim ablacigim, Turkiyeye geldigimde canim yegenime de yaparim :) ama eminim ki sen benden daha guzelini bile yaparsin :)guzel dusuncelerinle ve yorumunla beni cok mutlu ettin bence Taha ve Feyza da senin gibi bir anneye sahip olduklari icin cok sanslilar :)

      Sil
  3. Şu kadar yurtdışında yaşayıp edip, şekerlemeler helal mi diye incelemeniz abesle iştigal cidden. En "haram" şeker nolabilir Allah aşlına? Takmayın böyle şeyleri yahu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurt disinda yasamayla kullandigim urunlerin helal olup olmadigini arasirmak arasinda nasil bir bag kurdunuz merak ettim, soyle soyliyim en haram seker "Domuz" jelatininden yapiliyor olabilir, elhamdulillah muslumansak ve domuz bize haram kilindiysa ondan elde edilen urunleri yemekte bize haram kilinmistir, cok merak ediyorsaniz cesitli sitelerden bunu arastirabilirsiniz,
      Ben boyle seyleri takiyorum, eger sizde muslumansaniz her muslumanin boyle seyleri takmasi gerektigini dinimiz zaten emrediyor selamlar

      Sil
  4. happy birthday my darling!

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar eğlenceli bir post olmuş..:) Çok güzel şeyler hazırlamışsınız maşallah..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar eğlenceli bir post olmuş..:) Çok güzel şeyler hazırlamışsınız maşallah..

    sevgiler

    YanıtlaSil

Instagramdan Guncel olarak takip etmek isterseniz

Followers